neděle 4. srpna 2013

Recenze: Horečka

Autor: Lauren DeStefano
Originální název: Fever
Série: Zahrada nesmrtelnosti( 2.díl)
Žánr: Dystopie
Počet stran: 351
R. vydání: 2012
Nakladatelství: Fortuna Libri
 
Pokračování mrazivého románu Past
Rein je opět v akci. Po útěku ze sídla se dostane do zajetí ke kuplířce, avšak odhalí její úmysly a začne opět vzdorovat. Jak dopadne strastiplná cesta k Rowanovi? Vaughn je rozhodnutý přivést Rein zpět do sídla za každou cenu. Tentokrát jde Rein o všechno.


 
Proč jsem si knihu vybrala?
Už při čtení předchozího dílu jsem si dělala zálusk na pokračování. Konec Pasti mě nakonec trošku zklamal, ale přála jsem si stále vědět, jestli bude Reiin útěk úspěšný a najde to, co hledala. Tedy svobodu a svého bratra.

Obálka
Obálky této série patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších. Jsou na nich zobrazeny symboly, které jsou kouzelným zrcadlem toho, co se nachází uvnitř. Smekám též před grafickým provedením uvnitř knihy.

Na co se můžete těšit?
(aneb stručný děj a moje pocity)
Rein se podařilo konečně uprchnout z Lindenova sídla a je pevně rozhodnuta najít svého bratra. Když se bude zdát, že má svobodu na dosah , dostane se k madam Soleskiové. Ta u sebe drží mladé dívky a nabízí je mužům. Rein se zde seznámí s Pomněnkou a její dcerou Debbi.
Právě Pomněnka pomůže Rein a Gabrielovi uprchnout a Rein má před sebou ještě velmi strastiplnou cestu. Podaří se jí uniknout navždy před hrozným Vaughnem, který po ní pátrá?
• • •
U většiny debutových děl se obávám jejich pokračování. Stává se totiž, že všechna esa vysype autor z rukávu již v prvním díle a další pak nesahají tomu prvnímu ani po kotníky. Tomu jsem se obávala u Horečky.
Autorka nám představila svět, který si s ničím nebere servítky. Celá kniha se nese v značně pesimistickém duchu, až mi z toho přebíhal mráz po zádech. Všechny starosti Rein na mě hluboce zapůsobily a přála jsem si, aby měla konečně nějaké štěstí. Za svůj krátký život si toho musela opravdu hodně vytrpět a stále nemá vyhráno. Nedokáže zapomenout na bratra, se kterým si byla vzájemnou oporou.
Objeví se tu i nepatrné záblesky milostného trojúhelníku ( příčemž jednoho Rein miluje a s druhým musela nedobrovolně uzavřít sňatek ), ale o ten tu tentokrát moc nejde. Již od prvních stran je téměř hmatatelné, jaká láska je pro Rein nejdůležitější. Není to láska k Lindenovi a dokonce ani ke Gabrielovi. Je to láska sourozenecká. Rein celým svým srdcem touží setkat se opět s Rowanem.

Trochu mi ale vadí, že Gabriel opět nedostal více prostoru. Po většinu času cestuje s Rein a k ničemu nemá žádné výhrady.

Hodnocení
Horečka se mi líbila více než předchozí díl. Podíl na tom měl fakt, že se děj odehrával mimo Lindenovo sídlo a autorka tentokrát zařadila o trochu víc akce. 
Celkově je kniha spíše " emoční" než "akční". Lauren umí napsat scény, které zapůsobily na moji psychiku a utvrdila mě v tom, že psát opravdu umí.
Jako konečné hodnocení dávám čtyři a půl hvězdičky.
 

         

Jsem plna dojmů a moje recenze je asi trochu zmatená :D


  


4 komentáře:

  1. Mne sa páčila viac 1tka práve kvôli sídlu a všetok ten dej ma brutálne vtiahol 8) Ale 2. diel mal zase viacej akcie a myslím, že si s tým autorka dobre poradila, veľmi sa mi lúbil ten začiatok s nevestincom či cirkusom či čo to vlastne bolo a potom tá malá s nimi 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Horečku mám doma a chtěla bych si ji,co nejdříve přečíst.. :))
    Ps: Mám změněnou adresu blogu. Kdyby jsi mě hledala,tak mě najdeš na tomto odkazu:http://kniznikralovstvi.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížku doporučuji :)
      Jé, díky moc! Už jsem přemýšlela, kam se ti vypařil blog =)

      Vymazat
  3. Já se musím přiznat, že mě Horečka moc nebavila. Asi jsem nějaká divná, všude čtu jak se knížka všem líbila, ale mě nějak neokouzlila. Předchozí díl byl lepší :))

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář vám moc děkuji :)