středa 13. března 2013

Recenze: Město z kostí

Autor: Cassandra Clare
Originální název: The City of Bones
Série: Nástroje smrti ( 1.díl)
Žánr: fantasy,démoni,...
Počet stran:416
R. vydání: 2009
Nakladatelství: Mladá fronta



Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy, kterou navíc spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí. Nejde jen tak zavolat policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk. A byl to vůbec člověk? Zde se Clary poprvé setká s Lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je Clary vtažena do jejich světa, její matka totiž zmizí a na samotnou Clary zaútočí démon. Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi, jako je Clary a její matka? A jak je možné, že má Clary najednou „vnitřní zrak“? To by rádi věděli i Lovci stínů… Zábavné, odvážné a neotřelé fantasy od Cassandry Clareové slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.
  



Cassandra Clare
Cassandra se narodila americkým rodičům v Íránu a většinu dětství strávila cestováním po světě se svojí rodinou. Do deseti let žila ve Francii, Anglii a Švýcarsku.
Po střední škole žila v Los Angeles a New Yorku, kde pracovala v různých časopisech. Na knize Město z kostí začala pracovat v roce 2004, inspirována Manhattanem.

  Této knihy jsem si všimla poprvé v knihovně, ale odradila mě česká obálka ( cizí je podle mě rozhodně lepší).  Po dlouhé době jsem si ji vypůjčila, protože ze všech stran mi všichni říkali jak je skvělá. A já?  Po pár stránkách jsem měla chuť knížku odložit. Dobře že jsem tak neudělala.


Stručný děj
Příběh začíná v okamžiku, kdy navštíví hlavní hrdinka této knížky - Clary Frayová- spolu se svým kamarádem Simonem newyorský klub. Na tom by nebylo nic až tak neobvyklého. Ovšem pouze do té doby, než se v klubu objeví skupinka tří lidí, kteří mají na těle podivné tetování a vidí je jen  Clary. 
Clary se stává svědkem vraždy, po které tělo oběti záhadně zmizí. Od Lovců stínů - jak si lidé říkají - se dozví pouze to, že pátrají a zabíjejí  zlé démony. Brzy po této příhodě zmizí Claryina matka a 
Clary je vtažena do světa lovců stínů.                    

Postavy:
Clary - ano, hlavní hrdinka této knížky. Byla mi od začátku velmi sympatická.
Simon - ten byl zlatý! :) Dokázal všem vždy pomoci
Jace - jak já mu přála, aby mu to s Clary vyšlo! ( SPOILER - jestli jste nečetli knihu, v žádném případě neklikejte! ;-)) 
Alec s Isabel mi zezačátku moc sympatičtí nebyli, ale nakonec si mě taky získali.


Hodnocení

Pokud si chcete přečíst zajímavou fantasy knihu ( kde se honí démoni a upíři jezdí na motorkách) sáhněte právě po této. Ze začátku jsem se sice nemohla začíst, ale potom mě tato kniha bavila. Z toho důvodu dávám 3,5 hvězdičky. Neznamená to však, že by se mi knížka nelíbila.
     


           

              

1 komentář:

  1. Město z kostí mám doma v angličtině a za tenhle měsíc se do knížky chystám pustit. :)) Snad se mi bude hódně líbit ^^ Málem jsem klikla na ten spoiler.. :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář vám moc děkuji :)