sobota 12. ledna 2013

Recenze: Jestli zůstanu

Autor: Gayle Forman
Originální název: If I Stay
Počet stran: 183

R.vydání: 2011
Nakladatelství: Ikar

Sedmnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat.

O tuto knížku jsem měla zájem delší dobu. Moc se mi líbila obálka, zaujala mě anotace a věděla jsem že ji musím mít.
Trošku zajímavý je věk Mii - někde se píše, že jí bylo šestnáct, jinde zase, že sedmnáct.



Gayle Forman
Gayle Forman je oceňovanou autorkou a novinářkou. Soustavně se věnovala tématům a problémům dospívající mládeže, publikovala v časopisech Seventeen, Cosmopolitan, Elle. Její novela Jestli zůstanu (If I Stay) dosud vyšla ve více než třiceti zemích. Žije v New Yorku s manželem a dvěma dětmi.


Stručný děj
Hlavní hrdinkou této knížky je sedmnáctiletá Mia, která stojí před těžkým rozhodnutím, jestli zůstat - ovšem bez své milované rodiny - anebo odejít.
Prostřednictvím vzpomínek Mii poznáváme její život před nehodou. Dozvídáme se, že byla vynikající hráčkou na cello, sházela se s báječným přítelem Adamem a hlavně měla rodinu, která jí byla za všech okolností oporou.

Všechno se změnilo jednoho únorového dne, kdy se Miina rodina vydala na výlet autem a stala se součástí smrtelné autonehody, při které Mia upadla do kómatu a přišla o oba rodiče i bratra.
Ocitá se v nemocnici, kde ji navštěvují blízcí a snaží se o to, aby Mia zůstala.
Jak se Mia rozhodne? Odpověď na vás čeká v této knize.


Hodnocení
Nečekala jsem, že kniha na mě zapůsobí až tak emociálním dojmem. Je o síle lásky, a hlavně o tom , že všechno co máme, můžeme najednou ztratit.Knížka mě velice zaujala a rozhodně ji všem doporučuji.





 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář vám moc děkuji :)